Wednesday, June 11, 2008

Kandungan kursus

1) Mengenal pasti ciri-ciri/kriteria teknik membaca yang sesuai untuk kanak-kanak.
2) Mengenal pasti ciri-ciri/kriteria penulisan karya kanak-kanak.
3) Menilai dan mengkritik gaya pembacaan dan karya prosa kanak-kanak Bahasa Melayu.
4) Menilai dan mengkritik gaya pembacaan dan karya puisi kanak-kanak Bahasa Melayu.
5) Membincangkan ciri-ciri penting, menghasilkan dan menulis komen tentang hasil sajak kanak-kanak dan mendeklamasikan sajak.
6) Membincangkan ciri-ciri penting pantun, menghasilkan pantun, menulis komen tentang hasil pantun kanak-kanak dan mengungkapkannya.
7) Membincangkan ciri-ciri penting syair, menghasilkan, menulis komen tentang hasil syair kanak-kanak dan melagukan atau mengungkapkannya.
8) Membincangkan ciri-ciri penting cerpen, menghasilkan cerpen, berbincang dan menulis komen tentang hasil cerpen dan mengungkapkannya.
9) Membincangkan ciri-ciri penting, menghasilkan dan menulis komen serta ulasan pelbagai rencana/ulasan kanak-kanak.
10) Membincangkan ciri-ciri penting rencana penyelidikan kanak-kanak dan menghasilkan pelbagai rencana penyelidikan kanak-kanak.
11) Membincangkan ciri-ciri penting dan menghasilkan teks bukan linear (jadual), berbincang dan menulis komen tentang teks bukan linear dan cara mengungkapkannya
12) Membincangkan ciri-ciri penting dan menghasilkan pelbagai teks bukan linear (carta), berbincang dan menulis komen tentang teks bukan linear dan cara mengungkapkannya
13) Membincangkan ciri-ciri penting dan menghasilkan pelbagai teks bukan linear (iklan), berbincang dan menulis komen tentang teks bukan linear dan cara mengungkapkannya.
14) Membincangkan ciri-ciri penting dan menghasilkan lirik lagu tradisional, berbincang dan menulis komen tentang lirik dan lagu tradisional dan menyanyikan.

No comments: